Az új átadása esetén több időtávban került megvizsgálásra a város távlati forgalmának alakulása.
2030
- A híd napi forgalmi terhelése körülbelül a Bertalan híd jelenlegi terhelésének 85%-90%-val fog megegyezni,
- A híd átadása Szeged város forgalmát átrendezi, de annak volumenét érdemben nem változtatja,
- Az új hidat többségében
- a Párizsi körút, Londoni körút, Moszkvai körút, Temesvári körút illetve a Petőfi Sándor sugárúton, a Szentháromság utca, a Boldogasszony sugárút, a Szőregi út, a Derkovits fasor és a Bérkert utca környezetében élők fogják használni.
- A híd átadása a
- a Belvárosi híd forgalmát 40 %-kal,
- míg a Bertalan híd forgalmát 45%-kal csökkenti,
- Nagykörúton belüli városrészekben jelentősen csökken a fogalom.
2050
- A városban történő területfejlesztések és a motorizáció általános növekedésének hatására a forgalmi volumen nőni fog, melynek lebonyolításában az új híd által biztosított hálózati kapcsolat segítséget nyújt,
- A híd forgalmi volumene a Bertalan híd mai forgalmi volumenével egyezik meg,
- A Vasútállomás és a Tisza között létesülő Intermodális csomópont megközelítésére a szegedi hídfőben létesült különszintű csomópont lehetőséget biztosít.